Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Sübap Ayarı Nedir? Ne Sıklıkla Yapılması Gereklidir?  (Okunma Sayısı 12707 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
DD252
Admin
*******

HP Gücü: +28/-0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2036


Until Last CRX When Run


Site
« : 24 Haziran 2009, 13:11:23 »

Arkadaşlar,
Sübap ayarının hayati önemi olduğunu biliyoruz..
Performans ve Yakıt tüketimiyle doğrudan ilişkisi bulunan Sübap ayarı nasıl ve ne sıklıkla yapılamalıdır?

İşte DOHC Motor için olması gereken ayarlar ve ayarlama Yöntemi.




Bar Honda - Hüseyin Özdemir Tavsiyesi !

Intake : 0.17mm
Exhaust : 0.19mm


Her Zaman ayarlamayınız. Sadece motor üst kısmıyla oynandığında ve Triger kayış değiştiğinde Sübap Ayarı yapınız !
« Son Düzenleme: 07 Şubat 2010, 08:27:40 Gönderen: DD252 » Kayıtlı

CRX 54
CRX Aşığı
****

HP Gücü: +4/-0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 360

CRX bir Hayat Bicimidir!


« Yanıtla #1 : 04 Temmuz 2009, 03:57:22 »

Ben 20.000 km bir ayarliyorum benimkileri!!
Kayıtlı

Hakan Akman
Yas:39
Avusturya / Sakarya
1991 CRX V-TEC
President
DELSOL
CRX Aşığı
****

HP Gücü: +10/-0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 360



Site
« Yanıtla #2 : 15 Ağustos 2009, 23:02:14 »

B16 Vtec ler içinde geçerlimi bu?

Aracıma sente, avans ve sibop ayarı yaptıracağım beni yönlendirin lütfen Gülümseme
Kayıtlı

I Love My EG1

bluestain
CRX Aşığı
****

HP Gücü: +10/-0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 472



« Yanıtla #3 : 15 Ağustos 2009, 23:07:27 »

evet gerekli
Kayıtlı

Barış Demirkıran
34
İzmit
93 Sİ yah
President
DELSOL
CRX Aşığı
****

HP Gücü: +10/-0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 360



Site
« Yanıtla #4 : 15 Ağustos 2009, 23:12:27 »

evet gerekli

Yanlış anlaşılma oldu sanırım.

Bu verilen diyagram vtec ler içinde aynımı diye sormak istemiştim. Aracın avans, sente ve sibop ayarlarını yaptıracağım, elinde bunun ile ilgili bilgi olan varmı?

Avans ayarı için bile karışık şeyler var :S
Kayıtlı

I Love My EG1

Hakan-siR
Onursal Üye
**********

HP Gücü: +16/-1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 900



« Yanıtla #5 : 15 Ağustos 2009, 23:15:58 »

Subaplar gerekli olmadıkça ellenmez,elletilmez.Motor ayarları kurcalatılmaz çünkü tadı kaçar. Bu araçlar şahin,doğan değil arkadaşlar,sistem farklı. Servisler 20000 km.de bir sadece kulakla kontrol eder.Motor yapılmadan veya üst kpak sökülmeden bozulacak  birşey değil tabi 4*4 lük bir motorda.
« Son Düzenleme: 15 Ağustos 2009, 23:17:40 Gönderen: hakanyilmaz » Kayıtlı

AltınyoL Garnizon Komutanı
bluestain
CRX Aşığı
****

HP Gücü: +10/-0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 472



« Yanıtla #6 : 15 Ağustos 2009, 23:42:01 »

evet gerekli

Yanlış anlaşılma oldu sanırım.

Bu verilen diyagram vtec ler içinde aynımı diye sormak istemiştim. Aracın avans, sente ve sibop ayarlarını yaptıracağım, elinde bunun ile ilgili bilgi olan varmı?

Avans ayarı için bile karışık şeyler var :S
kusura bakma bende yanlış anlamışım,elimde yok bulursam eklerim
Kayıtlı

Barış Demirkıran
34
İzmit
93 Sİ yah
jdm_onur
Ziyaretçi
« Yanıtla #7 : 16 Ağustos 2009, 01:44:33 »

Subaplar gerekli olmadıkça ellenmez,elletilmez.Motor ayarları kurcalatılmaz çünkü tadı kaçar. Bu araçlar şahin,doğan değil arkadaşlar,sistem farklı. Servisler 20000 km.de bir sadece kulakla kontrol eder.Motor yapılmadan veya üst kpak sökülmeden bozulacak  birşey değil tabi 4*4 lük bir motorda.

1 gün boyunca gazla bak nasıl bozuluyo subap ayarı...
Kayıtlı
DD252
Admin
*******

HP Gücü: +28/-0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2036


Until Last CRX When Run


Site
« Yanıtla #8 : 16 Ağustos 2009, 07:20:13 »

B16 Vtec ler içinde geçerlimi bu?

Aracıma sente, avans ve sibop ayarı yaptıracağım beni yönlendirin lütfen Gülümseme

VTEC 'ler için burada İlhan Gülümseme

http://www.crxclub.net/index.php?topic=264.0

Kayıtlı

Hakan-siR
Onursal Üye
**********

HP Gücü: +16/-1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 900



« Yanıtla #9 : 16 Ağustos 2009, 10:50:36 »

Valla Onur CRX te birinde 80,000 km , diğerinde 120,000 km gazladım, toyota oldu 200,000 ağzına ediyorum arabanın daha hiç tık yok maşallah. Can'ın arabayada bir sefer yaptırdık, düzgün yapıldıktan sonra bozulacak birşey değil.Nihayetinde adamlar bunun testiniyapmış,limitörünü koymuş.
Evde bulduğum 2001 yılının servis kağıdında şöyle yazıyor; "Supap boşlukları dizel motorlarda supap boşluğunu ölçerek,diğerlerinde 40,000 de bir,Accord ve CRV 80,000 de bir supap sesini ve motor titreşimini inceleyerek kontrol ediniz.Gerekiyorsa ayarlayınız!!!"
40,000 de bir sadece kulakla kontrol vermiş,Resmini çekmiştim ama çok parlak çıktı okunmuyor arkadaşlar.
Kayıtlı

AltınyoL Garnizon Komutanı
DD252
Admin
*******

HP Gücü: +28/-0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2036


Until Last CRX When Run


Site
« Yanıtla #10 : 16 Ağustos 2009, 22:01:03 »

2001 yılı demişsin; 1991 model olanları için yılda 2 defa Sübap Ayarı (Yaz - Kış) yapılmalı diye biliyorum/biliyoruz çoğumuz...

Kayıtlı

Hakan-siR
Onursal Üye
**********

HP Gücü: +16/-1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 900



« Yanıtla #11 : 16 Ağustos 2009, 22:17:32 »

Yok abim öyle birşey.Ben yıllarca servise gittim. 2 Tane 0 km. CRX sahibi olduk sonuçta ben öyle birşey görmedim. Bu araçlarda beyin var. O yılda 2 kez tofaşa bile yapılmıyor.Zaten oda sanayi ustalarının lafı. Birisini dediğim gibi 80,000 km. diğerini 120,000 de sattım bir kez bile ellenmedi subaplar.Hiç sesi bile duyulmuyordu.
Kayıtlı

AltınyoL Garnizon Komutanı
jdm_onur
Ziyaretçi
« Yanıtla #12 : 16 Ağustos 2009, 23:33:00 »

Valla Onur CRX te birinde 80,000 km , diğerinde 120,000 km gazladım, toyota oldu 200,000 ağzına ediyorum arabanın daha hiç tık yok maşallah. Can'ın arabayada bir sefer yaptırdık, düzgün yapıldıktan sonra bozulacak birşey değil.Nihayetinde adamlar bunun testiniyapmış,limitörünü koymuş.
Evde bulduğum 2001 yılının servis kağıdında şöyle yazıyor; "Supap boşlukları dizel motorlarda supap boşluğunu ölçerek,diğerlerinde 40,000 de bir,Accord ve CRV 80,000 de bir supap sesini ve motor titreşimini inceleyerek kontrol ediniz.Gerekiyorsa ayarlayınız!!!"
40,000 de bir sadece kulakla kontrol vermiş,Resmini çekmiştim ama çok parlak çıktı okunmuyor arkadaşlar.


hakancım,normal kullanımda,senin söylediğin herşeyi aynen tasdik ediyorum.fakat spor araba ya crx binince gazlıyosun aga hani benzin paramızda çok,kafamıza göre ordan oraya zıplayıp duruyoruz ayar falan kalmıyo...
Valla Onur CRX te birinde 80,000 km , diğerinde 120,000 km gazladım, toyota oldu 200,000 ağzına ediyorum arabanın daha hiç tık yok maşallah. Can'ın arabayada bir sefer yaptırdık, düzgün yapıldıktan sonra bozulacak birşey değil.Nihayetinde adamlar bunun testiniyapmış,limitörünü koymuş.
Evde bulduğum 2001 yılının servis kağıdında şöyle yazıyor; "Supap boşlukları dizel motorlarda supap boşluğunu ölçerek,diğerlerinde 40,000 de bir,Accord ve CRV 80,000 de bir supap sesini ve motor titreşimini inceleyerek kontrol ediniz.Gerekiyorsa ayarlayınız!!!"
40,000 de bir sadece kulakla kontrol vermiş,Resmini çekmiştim ama çok parlak çıktı okunmuyor arkadaşlar.


insan gibi kullanımlar için,senin söylediğin herşeyi tasdik ediyorum tamamiyle doğru.bir gün sabahtan akşama gazlayarak dolaş...ayar falan kalmıyo.bizde bindik bu merete.
Kayıtlı
Hakan-siR
Onursal Üye
**********

HP Gücü: +16/-1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 900



« Yanıtla #13 : 17 Ağustos 2009, 08:43:28 »

Ben o kadar hiç yüklenmedim,bassamda otobanda normal süratlendim.Veya şehir içinde ara sıra gaza geldim.Kıyamam ben ona,karıda korkuyodu zaten  Sırıtan
Kayıtlı

AltınyoL Garnizon Komutanı
DD252
Admin
*******

HP Gücü: +28/-0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2036


Until Last CRX When Run


Site
« Yanıtla #14 : 17 Ağustos 2009, 09:47:04 »

Yok abim öyle birşey.Ben yıllarca servise gittim. 2 Tane 0 km. CRX sahibi olduk sonuçta ben öyle birşey görmedim. Bu araçlarda beyin var. O yılda 2 kez tofaşa bile yapılmıyor.Zaten oda sanayi ustalarının lafı. Birisini dediğim gibi 80,000 km. diğerini 120,000 de sattım bir kez bile ellenmedi subaplar.Hiç sesi bile duyulmuyordu.

Oh be.. Ne güzel şeyler yazıyorsun Hakan. İşin ilginç yanı, geçen sene bana Honda Servis'te de buna benzer şeyler söylemişlerdi ama hiç kafaya takmamıştım. Çok şeyler biliyoruz ya... Gülümseme

Kayıtlı

Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Bu Web Sitesi Uludag Hosting Sunucularında Barınmaktadır. |seo|web tasarım|web yazılım
arka sokak: deruni
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!