Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Hangi sebebplerden conta yanar  (Okunma Sayısı 4330 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
endirek
CRX Aşığı
****

HP Gücü: +5/-0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 335



« : 06 Temmuz 2009, 16:20:45 »

Evet öğrenmek istiyorum arkadaşlar
1-araç hangi hallerde conta yakar
2- sebepleri neleredir
3- belirtileri nelerdir
Kayıtlı
President
DELSOL
CRX Aşığı
****

HP Gücü: +10/-0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 360



Site
« Yanıtla #1 : 06 Temmuz 2009, 16:49:31 »

Eskiden kalma bilgilerimle yorum yapmaya çalışayım.

Benim bildiğim aracın silindir kapak contasını yakmasının tek sebebi yüksek hararettir abi. Belirti olarak aracın kopmresyon kaçırması, sağlıklı çalışmaması, motorun teklemesi, ileri seviyede bir conta sorunu ise yağa su veya suya yağ karıştırması belirtileridir. Radyatörün kapağını açtığınızda veya yağ çubuğunu çektiğinizde karşınıza cappucino çıkıyorsa motor kapağı hemen açılmalı ve conta değiştirilmelidir. Genelde contanın en zayıf tarafı silindirlerin yan yana olduğu ince kısımlardır. Basıncın ve ısının bu bölgede diğer bölgelere nazaran %100 fazla olması contanın genelde bu kısımdan aşınmasına yol açar.

Yıllar öncesinden hatırladıklarım bunlar abi,
Kayıtlı

I Love My EG1

endirek
CRX Aşığı
****

HP Gücü: +5/-0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 335



« Yanıtla #2 : 06 Temmuz 2009, 17:08:59 »

evet bunlar doğru benimde bildiklerim bunlar, peki acaba daha farklı belirtileri varmı yağa su karışması veya suya yağ karışması veya suyu radyatörden atması nın dışında belirtileri varmı??
aracımda sıcakken zor ve sersem çalışma ve suyu radyatörden tepme belirtileri var bazen sabah ilk çalıştırdığımda da zor çalışma oluyor çok nadir.ancak daha sonra normal sağlıklı haline dönüyor ekstra bir ses değişimi veya güç kaybı yok birde sıcakken zor çalıştığında  buharlı duman atıyor beyaz duman
Kayıtlı
President
DELSOL
CRX Aşığı
****

HP Gücü: +10/-0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 360



Site
« Yanıtla #3 : 06 Temmuz 2009, 19:05:04 »

Abi söylediğin belirtiler zaten conta diyor. Fakat ileri seviye değil. Conta iyi olmadığı için araç kopresyon kaçırıyor demekki. Suyu radyatörden tepmesinin sebebi bu. Fakat buharlı duman ile beyaz duman arasında biraz fark var? Bembeyaz duman ise araç yağ yakıyor anlamına gelir. Buda segman masrafı çıkartabilir sana. Yağ eksiltme varmıydı hiç azda olsa?

Eğer yoksa conta masrafı ile kurtarırsın. Contayı değiştirdikten sonra bariz fark hissedeceksin araçta.

Unutmadan, hararet müşürü, fan müşrü, termostat, devirdaim gibi ekipmanlarıda bir kontrol ettir. Belki araç hararet yükseltti ama hararet göstergesi yanlış gösterdi? Herşey olabilir.
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2009, 19:07:10 Gönderen: President » Kayıtlı

I Love My EG1

timucrx
Ziyaretçi
« Yanıtla #4 : 06 Temmuz 2009, 21:20:49 »

Conta neden yakar Ney İlk kez yanıyorsa harraretden dolayı yanıyordur bir sonraki yanmalarin nedeni ise yanlış uygulanmış kapak blok taşlamasından doğan çukurlukdan zamanla yağın sızması veya sıkıştırmalarda saplamaların düzgün takılmamasından üst kapağın zamanla oynaması....
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Bu Web Sitesi Uludag Hosting Sunucularında Barınmaktadır. |seo|web tasarım|web yazılım
arka sokak: deruni
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!